Zdá se, že používáte prohlížeč, který nepodporuje dnešní standard pro zobrazování obsahu na webu. To může způsobit, že některé části webu nemusí fungovat správně. Doporučujeme Vám prohlížeč aktualizovat nebo si stáhnout takový, který současné standardy splňuje.

Nastavení cookies

"Cookies" jsou malé soubory prohlížeče, které nám umožňují dočasně ukládat informace ohledně vašeho zařízení a vás, jako uživatele, výhradně v době, kdy procházíte web Libereckého kraje. Tyto soubory nám pomáhají získat informace o návštěvnosti a chování uživatelů, na základě kterých web průběžně vylepšujeme.

Přeskočit navigaci a přesunout k obsahu Přeskočit obsah stránky a přesunout k patičce

Kraj připravil koncepci environmentálního vzdělávání. Sází na online

Mgr. Filip Trdla

tiskový mluvčí kraje a krajského úřadu

  • 06. 10. 2021 10:22
  • Životní prostředí

Sdílet článek

Vzděláváním žáků škol, ale i veřejnosti v oblasti ekologie a životního prostředí se zabývá Koncepce environmentálního vzdělávání, výchovy a osvěty Libereckého kraje pro období 2021–2030. Je součástí státního programu, jenž vytyčuje v tomto oboru cíle mezi lety 2016 až 2025. 

Koncepce se připravovala přímo na krajském úřadu od ledna 2020 do srpna 2021 ve spolupráci se Střediskem ekologické výchovy Libereckého kraje STŘEVLIK a Střediskem ekologické výchovy Divizna, které působí při liberecké zoo. „Vznikala v rámci pracovní náplně úředníků a musím ocenit výsledek. Výsledkem je štíhlá, ale přesto efektivní koncepce, která cílí přesně na věci, které je potřeba řešit, a to bez zbytečných kudrlinek,“ uvedl Václav Židek, krajský radní pro resort životního prostředí a zemědělství.

Koncepce byla průběžně konzultována s odbornou veřejností, s poradní skupinou složenou ze zástupců dotčených institucí. Cenné konzultace poskytli odborníci z oblasti financování environmentálního vzdělávání, výchovy a osvěty, státní ochrany přírody, regionálního rozvoje, školství a práce s mládeží.

„Prostřednictvím tohoto dokumentu nastavujeme směr, kterým budeme podporovat environmentální výchovu pro školy i veřejnost, stejně jako instituce, které se tomuto oboru věnují. Chceme, aby školy spolupracovaly s odbornými lektory a ti učitele proškolili natolik, aby poté na toto téma uměly vzdělávat žáky vlastními silami,“ dodal Židek. „Školy by měly přicházet s takzvaným místně zakotveným vzděláváním – to znamená, že žáci získají mimo jiné vědomosti o přírodě, která je jim blízká, která se nalézá v okolí míst, kde žijí.“ 

K naplnění cílů koncepce bude kraj hledat nové cesty pomocí moderních technologií, které umožní nový pohled na věc. „Zmínil bych například 3D modely v internetovém prostředí, mapové a textové online podklady pro výlety a vyučování v přírodě. Právě díky webové verzi budou kdykoliv přístupné každému, kdo se bude chtít vydat do přírody,“ zmínil Židek.

 

Youtube video

Sdílet článek

Zpět
Přeskočit patičku a přesunout na konec stránky Zpět na začátek stránky